Em uma terra onde corpos são destruídos ou usados, alguns fantasmas assumem formas gasosas. Misture pessoas morrendo, miasma tóxico, energia necromântica e contaminação por fel ao longo de milahres de quilômetros quadrados. Deixe fermentar por centenas de anos. Coisas como as nuvens da morte acontecem. Estas concentrações de miasma amarelado, fedor de podridão e cinzas adquirem uma vontade própria que busca consumir a respiração de seres vivos. Sejam cachorros, pessoas ou jacarés, a nuvem da morte tenta se espremer dentro do sistema respiratório de criaturas razoavelmente grandes. Queimaduras caústicas internas levam à morte, criando um cadáver que a nuvem manipula como uma marionete e tenta agir conforme as lascas de memórias de sua vida passada. Isto cria cenas como uma mula com bafo podre e amarelo entrando em uma taverna e gemendo para o taverneiro, ou um soldado com ferimentos que vazam uma pasta amarelo-avermelhada tentando pagar algo com moedas imaginárias. Quando a corrosão acaba por desfazer o hospedeiro ou este é destruído, a nuvem da morte busca outro. Estas entidades são encontradas em todo o planeta, se deixando levar pelas correntes de ventos em grandes altitudes. A boa notícia é que fogo pode destruir uma nuvem da morte, seja na forma gasosa ou no interior de um corpo.
Armor Class 15
Hit Points 55 (10d10)
Speed 0 ft., fly 40 ft.
Damage Resistances acid, lightning, thunder; bludgeoning, piercing, and slashing from nonmagical attacks
Damage Immunities cold, necrotic, poison
Condition Immunities charmed, exhaustion, frightened, grappled, paralyzed, petrified, poisoned, prone, restrained
Senses darkvision 60 ft., passive Perception 12
Languages any languages it knew in life
Challenge 7
Death Cloud
Large undead, any alignmentArmor Class 15
Hit Points 55 (10d10)
Speed 0 ft., fly 40 ft.
STR | DEX | CON | INT | WIS | CHA |
---|---|---|---|---|---|
8 (-1) | 13 (+1) | 10 (+0) | 10 (+0) | 15 (+2) | 8 (-1) |
Damage Resistances acid, lightning, thunder; bludgeoning, piercing, and slashing from nonmagical attacks
Damage Immunities cold, necrotic, poison
Condition Immunities charmed, exhaustion, frightened, grappled, paralyzed, petrified, poisoned, prone, restrained
Senses darkvision 60 ft., passive Perception 12
Languages any languages it knew in life
Challenge 7
- Air Form. The death cloud can enter a hostile creature's space and stop there. It can move through a space as narrow as 1 inch wide without squeezing.
ACTIONS
- Miasma. Each creature in the death cloud's space must make must succeed on a DC 15 Constitution saving throw or become poisoned. While poisoned in this way, a target takes 22 (4d10) acid damage at the start of each of its turns. A target can repeat the saving throw at the end of each of its turns, ending the effect on itself on a success.
- Possession. One humanoid that the death cloud can see within 5 feet of it must succeed on a DC 13 Constitution saving throw or be possessed by it; the death cloud then disappears, and the target is incapacitated and loses control of its body. The death cloud now controls the body but doesn't deprive the target of awareness. The death cloud can't be targeted by any attack, spell, or other effect, except ones that turn undead, and it retains its alignment, Intelligence, Wisdom, Charisma, and immunity to being charmed and frightened. It otherwise uses the possessed target's statistics, but doesn't gain access to the target's knowledge, class features, or proficiencies. The possession lasts until the body drops to 0 hit points or the death cloud is turned or forced out by an effect like the dispel evil and good spell. When the possession ends, the death cloud reappears in an unoccupied space within 10 feet of the body. The target is immune to this cloud's Possession for 24 hours after succeeding on the saving throw or after the possession ends.
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